Szabadbattyán-Balatonfüred vonalszakasz villamosítása

Szabadbattyán-Balatonfüred vonalszakasz villamosítása

Sikeres közbeszerzési eljárást követően a Vasútvill Kft. aláírta a „Szabadbattyán – Balatonfüred vonalszakasz villamos üzem kiépítése, állomások részleges akadálymentesítése, felsővezeték építési, vasútépítési és kiegészítő építési munkák tervezése és kivitelezése” tárgyú kivitelezési szerződést, mely projekt a Szabadbattyán – Tapolca – Keszthely villamos üzem kiépítésének I. üteme.  

Megrendelő:                                        Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Kivitelező:                                            ÉB 2018 Konzorcium (VASÚTVILL Kft., R-KORD Kft.)

Szerződés hatályba lépése:          2018. október 27.

A projekt befejezése:                     2021. szeptember

Projekt rövid ismertetése:

A projekt keretében megvalósutl a Szabadbattyán – Balatonfüred közötti 55 km-es vonalszakasz villamosítása, 50 Hz-es 2×25 kV-os váltakozó áramú villamos felsővezetéki hálózat tervezésével és építésével. A villamos üzem felvétele kapcsán Szabadbattyán meglévő villamos alállomásának bővítésére és átépítésére is sor került. A villamosítás mellett Szabadbattyán – Balatonfüred vonalszakaszon 46 vkm hosszban a sebességkorlátozásokmegszüntetése érdekében megtörtént a vágányhálózat fenntartási szabályozása.

A villamosítási munkákkal párhuzamosan a projekt részeként megvalósult Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomások átépítése és akadálymentesítése, a szükséges kitérő cserékkel, térvilágítás korszerűsítésével, 55 cm magas peronok építésével együtt. Az utaskiszolgálás színvonalának növelése érdekében a vonalszakaszon 7 db esőbeálló épült.

A közlekedés biztonságának növelése érdekében 5 állomáson sor került az állomási jelfogófüggéses biztosító berendezés átalakítására, valamint több szintbeni keresztezéseket biztosító útátjáró és gyalogos átjáró átépítésére is.

A kiviteléshez szükséges tervek elkészítése és engedélyeztetése a szerződés szerint a nyertes Vállalkozó feladata volt. A tervezési feladatok 2018. végén elkezdődtek, a tervek jóváhagyását követően indulhatott a kivitelezés. A beruházás teljes megvalósítására 30 hónap állt rendelkezésre.

A fejlesztés közel 23 milliárd forintból, Európai Uniós pénzeszközök felhasználásával és a Magyar Állam támogatásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program pályázati keretein belül kerül megvalósításra.