Rákos – Hatvan vasútvonal átépítése

A VASÚTVILL Kft. a „Rákos (kiz.) – Gödöllő -Hatvan (kiz.) vonalszakasz vasúti pálya és kapcsolódó létesítmények korszerűsítése” tárgyú alvállalkozói szerződés keretén belül végzi a vonalszakasz felsővezeték hálózatának átépítését.

Beruházó: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Megrendelő: BELFRY PE Kft., illetve Swietelsky Vasúttechnika Kft.
Kivitelezés kezdete: 2018. február
A projekt befejezése: 2020. december

Projekt rövid ismertetése:

A Projekt keretében a Vasútvill Kft. végezte a felsővezeték bontási és építési munkákat a teljes vonalszakaszon.

Legfontosabb feladatunk:

  • Rákos (kiz.) – Gödöllő – Hatvan (kiz.) vonalszakasz felsővezeték átépítése, szakaszolók és szakaszoló-hajtások felszerelése, felsővezetéki oszloptranszformátorok felszerelése, üzembe helyezése, új fényvezetőszálas kábel építése
  • Helyi energia távvezérlés kialakítása a Gödöllő (bez.) – Hatvan (kiz.) vonalszakaszon
  • Gödöllő állomás HÉV felsővezeték átépítése

Társaságunk 2018. február 5-én kezdte meg a kivitelezési munkákat felsővezetéki oszlopállítással az Isaszeg – Gödöllő vonalszakasz bal vágányán, illetve egy hónappal később az Aszód – Tura vonalszakasz jobb vágányán, majd az ideiglenes forgalomhelyezést követően a másik vágányon is. A felsővezetéki oszlopállítás, majd a vasúti pálya átépítését követően a vezeték-húzási munkák is határidőre elkészültek mindkét vágányon ezen a 9,2 km-es munkaterületen.

2018. júniusában Rákosliget forgalmi kitérő bal és jobb vágánya került átépítésre, melynek keretében új kitérőkapcsolat került beépítésre, a felette lévő felsővezetékkel együtt.

2018. július hónapban Gödöllő állomáson a műtárgyépítési munkák miatt szükségessé vált a felsővezeték átalakítása és átszerelése az ún. „teknő” vágány felé, melynek ideiglenes forgalomba helyezése megtörtént.

2018. hátralévő részében a munka folytatódott tovább a Rákosliget forg. kitérő (kiz.) – Pécel (kiz.), illetve a Tura (kiz.) – Hatvan (kiz.) vonalszakaszon.

2018. végén megtörtént a 2019. évi teljes kizárásos vágányzár előkészítése mellett az ideiglenes állapotok kialakítása, állomások felsővezetéki rendszerének átalakítása, mely biztosította a fennmaradó ~55 km vasúti pálya és felsővezetéki rendszer átépítésének feltételét.

A teljes projekt Európai Uniós pénzeszközök felhasználásával és a Magyar Állam támogatásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program, valamint az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz pályázati keretein belül került megvalósításra.