Megkezdődött a kivitelezés az alállomási projekteken

Hírek

Teljesült az első kötbérterhes határidő, 2021. január 31-ig elkészültek Vác és Újszász alállomások kivitelei tervei, így elkezdődtek a kivitelezési munkálatok is.

A szerződés szerint 2021. január 31-ig kellett elkészülnie Vác és Újszász alállomások kivitelei terveinek, melynek birtokában mindkét alállomáson megkezdődhetnek a helyszíni kivitelezési munkák. A tervek határidőre elkészültek, így Újszász alállomáson már megtörténtek a szabadtéri bontási munkák a „B” jelű mezőben, ezen túlmenően pedig a 25 kV-os mező földkitermelése is befejeződött, a tömörség mérést követően megkezdődhet a szerelő betonozás. Ez azt jelenti, hogy saját létszámmal megkezdtük a szabadtéri építészeti munkákat is. Az alállomás építéséhez szükséges acélszerkezet a VASÚTVILL Kft. saját műhelyében készül, a gyártás és kiszállítás folyamatos.

Vác alállomás projekten az év elején a munkakezdés előkészítése volt a feladat. A felvonulási terület kialakítása megtörtént, így április közepén elindultak az új vezénylő- és kapcsoló épület építészeti munkái, májusban pedig az „A” mező szabadtéri bontása is elkezdődhet. Ezen a projekten is saját létszámmal történnek a szabadtéri építészeti, valamint a primer készülék szerelési munkái, az acélszerkezetet ehhez a projekthez is a műhelyünk gyártja.

Az alállomásokat teljes körűen át kell építeni, melynek keretében új vezénylőépületek épülnek és megvalósul az alállomások bontása és újraépítése. Az átépítés eredményeként az alállomások teljesítménye növekedni fog, alállomásonként 2 db 16MVA-es transzformátorok beépítésével. Az alállomásokat 2 ütemben épülnek át, mivel a folyamatos kitáplálást biztosítani kell a vasútvonalak felé, ami jelentős organizációs feladatot jelent a projektvezetés számára.

Az első üzembehelyezésre várhatóan nyár végén, ősz elején kerül majd sor, ekkor történhet meg az első ütem üzembehelyezése, majd próbaüzeme.